Eerst enige uitleg waardoor dit probleem ontstaat.
Een internetprovider heeft een server voor inkomende mail (POP-server of IMAP-server) en een server voor uitgaande mail (SMTP-server).
Om je e-mail programma in te stellen heb je de namen van beide servers nodig.
Hier de servers voor bijvoorbeeld Ziggo klanten:
Hieronder volgen de IMAP-instellingen voor Ziggo
Server inkomende e-mail: Serverpoort inkomende e-mail: Type versleuteling*: verificatie vereist: Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Server uitgaande e-mail: |
imap.ziggo.nl 993 TLS/SSL ja Je volledige e-mailadres Het wachtwoord van je e-mailadres
smtp.ziggo.nl |
Wil je een Google e-mailadres instellen dan worden deze gegevens automatisch ingesteld via het mailprogramma of de speciale Gmail app.
Hieronder volgen de POP-instellingen voor Ziggo
Server inkomende e-mail: Serverpoort inkomende e-mail: Type versleuteling*: verificatie vereist: Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Server uitgaande e-mail: |
pop.ziggo.nl 995 TLS/SSL ja Je volledige e-mailadres Het wachtwoord van je e-mailadres
smtp.ziggo.nl |