Digibar Schagen

Regels maken in Outlook

Om de berichten in je mailprogramma te organiseren kan je regels opstellen.
Als je bijvoorbeeld e-mails krijgt die je niet wilt ontvangen kan je deze d.m.v. regels direct naar de prullenbak verplaatsen.

Hier volgt de handelswijze.

  • Ga in een webbrowser naar www.outlook.com en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Klik rechtsboven op het tandwieltje en in het volgende scherm op All Ootlook instellingen weergeven.

  • Klik in het volgende scherm op Regels en kies + Nieuwe regel toevoegen.

  • Geef de regel eerst een naam.

  • Klik vervolgens op Voorwaarde selecteren
    Kies nu het kenmerk waar de e-mail aan herkend moet worden.

  • Klik tenslotte op Actie selecteren.
    Kies nu de actie die uitgevoerd moet worden en geef aanvullende informatie, zoals de map waar een bericht naartoe moet worden verplaatst.
    Als de gewenste map nog niet bestaat, maakt je hem in dit menu meteen aan.

    Als alles is vastgesteld klik je rechtsonder op Opslaan